PRO VÍCE INFORMACÍ NÁS KONTAKTUJTE
Zaujal by Vás jiný standardizovaný balíček? Máme řešení pro každého, ozvěte se!
Pro určité situace jsme vyvinuli standardizované produkty, které poskytují právně dostačující a zároveň i nákladově efektivní řešení. Tyto produkty existují vedle našich klasických právních služeb upravených na míru konkrétní situaci a umožňují našim klientům zvolit správnou kombinaci služeb pro své potřeby.
Zajištění plnění každoročních povinností společnosti outsourcingem některých nebo všech povinností.
Účelem Secretarial Services je:
- zajistit včasné a řádné plnění rutinních povinností korporátní povahy, které musejí být každoročně plněny (např. výroční valná hromada, uložení předmětných dokumentů do sbírky listin obchodního rejstříku)
- implementovat základní změny, ke kterým v životě společnosti obvykle dochází (např. změna jednatele, změna sídla), a dále zajistit sledování legislativních změn v této oblasti spolu s návrhem možného postupu jejich implementace.
Hlavní výhodou tohoto produktu je tak především komplexní zajištění plnění standardních korporátních povinností.
Neplnění těchto povinností může mít za následek uložení např. následujících sankcí:
- pokuta až do výše 3% hodnoty aktiv společnosti (dle zákona o účetnictví);
- pokuta až do výše 100.000,- Kč, a to i opakovaně (dle zákona o veřejných rejstřících);
Specifické případy porušování korporátních povinností by mohly být dokonce posuzovány jako spáchání trestného činu, a to jak společností, tak i členy jejího vedení, a mohly by vést až k uložení trestu zrušení společnosti nebo odnětí svobody některým členům managementu. V určitých případech lze uvažovat i o povinnosti společnosti k náhradě škody, která vznikla neplněním takové povinnosti.
Výčet hlavních právních služeb, které jsou každoročně poskytovány a jsou zahrnuty v rámci roční odměny:
- úvodní právní prověrka společnosti za účelem zjištění jejího aktuálního právního stavu,
- včasné upozornění, že je potřeba přijmout výroční rozhodnutí valné hromady,
- příprava návrhu výročního rozhodnutí valné hromady společnosti a jeho založení do sbírky listin,
- příprava potřebné dokumentace týkající se jedné běžné organizační změny ve společnosti ročně (např. změna jednatele, změna sídla, jmenování prokuristy), a to včetně přípravy návrhů na zápis změn do obchodního rejstříku.
Zmírnění rizika neoprávněné dispozice s Vašimi nemovitostmi.
Ověřili jste již v letošním roce, že zápis v katastru nemovitostí odpovídá skutečnosti? Nyní je nejvyšší čas to udělat!
Od 2. ledna 2015 se naplno uplatní ustanovení posilující princip materiální publicity katastru nemovitostí i na práva k nemovitostem zapsaná do katastru nemovitostí v minulosti, tj. kdykoli před výše uvedeným datem. Zjednodušeně řečeno neznalost údajů zapsaných v katastru nemovitostí již do budoucna nebude nikoho omlouvat. Změna se Vás dotkne v případě, kdy bude stav evidence katastru nemovitostí odporovat skutečnému právnímu stavu, a Vy jste včas nepodnikli vhodné právní kroky k nápravě.
Od 2. ledna 2015 budou práva zapsaná v katastru nemovitostí považována za zapsaná v souladu se skutečností, bez ohledu na jejich správnost. Pokud třetí osoba zapsaná v katastru jako vlastník Vaší nemovitosti (byť se jedná o „nevlastníka“) převede tuto Vaši nemovitost na nového nabyvatele, může Vás navždy připravit o možnost domáhat se vrácení nemovitosti do Vašeho vlastnictví. Do takové situace se můžete dostat, pokud nový nabyvatel nabude vlastnické právo (i) za úplatu, (ii) v dobré víře, že převodce je vlastníkem nemovitosti a (iii) od převodce, který je jako vlastník zapsán v katastru nemovitostí.
Mějte rovněž na paměti, že dojde-li od 2. ledna 2015 k zápisu do katastru nemovitostí ve prospěch třetí osoby bez právního důvodu, čímž bude dotčeno Vaše zapsané právo, pak musíte okamžitě jednat:
- do jednoho měsíce poté, co se o zápisu dozvíte, je třeba podat na příslušné pracoviště katastrálního úřadu žádost o zápis poznámky spornosti zápisu; a
- do dvou měsíců poté uplatnit svá práva u příslušného soudu a uplatnění práv u soudu doložit katastrálnímu úřadu.
Důrazně doporučujeme pravidelně a průběžně sledovat stav katastru nemovitostí a detailně kontrolovat každou změnu týkající se Vašich práv, o které se dozvíte. Pro zjednodušení sledování stavu katastru nemovitostí katastrální úřad nabízí zpoplatněnou „Službu sledování změn“ – zasílání informací o změnách vybraných nemovitostí formou datové zprávy, e- mailem či SMS, nebo odebírání předmětných informací ve formátu XML (vhodné pro osoby, které mají zapsáno právo k velkému počtu nemovitostí).
Rádi Vám pomůžeme:
- s ověřením stavu evidence katastru nemovitostí a jejím srovnáním se skutečným stavem,
- s právními kroky k nápravě případně zjištěných rozporů,
- se zřízením Služby sledování změn,
- s přípravou poznámky spornosti zápisu a dalšími právními kroky směřujícími k odstranění nesouladu, včetně Vašeho zastupování ve vztahu ke katastrálnímu úřadu a v řízení před soudem.
Zajištění, že Vaše internetové podnikání je provozováno v souladu s právními předpisy.
I když nový občanský zákoník („NOZ“) a zákon o obchodních korporacích („ZOK“) vstoupily v platnost 1.1.2014, mnoho podnikatelů působících na internetu stále používá neaktualizované obchodní podmínky nebo neuvádí na svých stránkách povinné údaje.
To potvrzují i výsledky kontrol České obchodní inspekce („ČOI“) za 3. čtvrtletí tohoto roku, kdy bylo zjištěno porušení obecně závazných právních předpisů ve třech čtvrtinách kontrol vytipovaných e-shopů a právní moci nabylo celkem 191 pokut v hodnotě 1.261.000,-Kč.
V oficiální tiskové zprávě zveřejněné 8. prosince 2014 se tak ČOI vyslovila, že obchodování přes internet bude i nadále věnovat náležitou pozornost a bude postihovat protiprávní jednání prodávajících poškozujících práva spotřebitelů na internetu.
Kromě sankcí ze strany ČOI u neaktualizovaných obchodních podmínek a nesprávně nastaveného kontraktačního procesu podnikatelé navíc riskují, že se druhá smluvní strana bude v budoucnu domáhat neúčinnosti některých ustanovení obchodních podmínek, nebo dojde k uzavření smlouvy na základě protinávrhu druhé smluvní strany, který podnikatel neodsouhlasil.
Za porušení povinnosti uvádět na svých internetových stránkách povinné údaje o společnosti hrozí podnikatelům ze strany rejstříkového soudu pořádková pokuta až do výše 100.000,-Kč. Chcete vědět, jaké jsou údaje, které musíte zveřejňovat na Vašich webových stránkách? Klikněte zde.
V neposlední řade upozorňujeme na problematiku ochrany osobních údajů, zasílání nevyžádaných obchodních sdělení nebo používaní cookies na internetových stránkách bez plnění s tímto souvisejících zákonných povinností. Například za neplnění oznamovací povinnosti vůči Úřadu pro ochranu osobních údajů hrozí pokuta až do výše 10.000.000,-Kč.
V rámci našeho „compliance balíčku pro e-shopy“ nabízíme:
- kontrolu, zda jsou na internetových stránkách podnikatele uvedeny všechny zákonem vyžadované údaje;
- prověrku kontraktačního procesu, a to i z pohledu souladu s pravidly na ochranu spotřebitele;
- revizi všeobecných obchodních podmínek;
- kontrolu, zda je používání cookies na internetových stránkách podnikatele v souladu se zákonem a předpisy EU.
- kompletní prověrku v oblasti ochrany osobních údajů, tj. prověření zda a jakým způsobem podnikatel zpracovává osobní údaje, zda je potřeba učinit nebo aktualizovat oznámení na Úřad pro ochranu osobních údajů a zda je potřeba mít k danému zpracování osobních údajů souhlas subjektu údajů;
- kontrolu, zda podnikatel zasílá sdělení, která by mohly být považována za nevyžádaná obchodní sdělení.
Shora uvedené služby poskytujeme za pevnou cenu a garantujeme, že nedojde k jejímu překročení.
Samozřejmě je možné na žádost klienta provést pouze částečnou kontrolu v některé z výše uvedených oblastí.
Rychlé založení společnosti (nebo pobočky) včetně příslušných živnostenských oprávnění.
Expresní založení společnosti s ručením omezeným
Expresní založení nejčastěji používané formy obchodní společnosti, společnosti s ručením omezeným. Společnost založíme na základě našich standardních dokumentů. Součástí expresního založení společnosti s ručením omezeným je i zajištění oprávnění k podnikání ve formě volné živnosti.
Založení obchodní společnosti a organizační složky na klíč
Rádi pro Vás dále založíme následující společnosti dle Vašich specifických požadavků:
- společnost s ručením omezeným,
- akciovou společnost,
- komanditní společnost,
- veřejnou obchodní společnost,
- organizační složku.
Společnosti jsou zakládány na základě našich standardních dokumentů, které upravíme dle Vašich specifických požadavků. Součásti založení na klíč je i zajištění jakéhokoliv oprávnění
k podnikání v potřebné formě.
Expresní založení společnosti i založení společnosti na klíč pro Vás rádi provedeme za předem domluvenou pevnou odměnu.
Potřebujete finanční prostředky pro zajištění provozu nebo dalšího rozvoje Vašeho podnikání? Využijte potenciál sale and leaseback transakce. Prodejte komerční nemovitost, kterou používáte pro své podnikání, pronajměte si ji dlouhodobě zpět a získejte okamžitě potřebné finanční prostředky a další výhody.
Zasáhl Vaše podnikání koronavirus? Kupí se Vám dluhy? Pomůžeme Vám snížit škody na minimum a až to půjde, tak byznys zase rozjet. Vyčlenili jsme pro Vás tým profesionálů s roky zkušeností z Česka i zahraničí. Úvodní konzultaci nabízíme zcela zdarma bez jakéhokoli závazku.
V případě, že potřebujete listinu vydanou nebo ověřenou českým orgánem, soudem, notářem atp. (např. výpis z obchodního rejstříku, výpis z rejstříku trestů, oddací listy a rodné listy, plnou moc a další) použít v zahraničí, je nutné předem zjistit, jaké podmínky jsou stanoveny pro její použití v dané zemi.
Dovolená? Nemoc? Zaneprázdněné vedení společnosti? Řešte včas situaci, kdy Váš jednatel či ředitel nemusí být nějaký čas schopen vykonávat svoje povinnosti.
Potřebujete finanční prostředky pro zajištění provozu nebo dalšího rozvoje Vašeho podnikání? Využijte potenciál sale and leaseback transakce. Prodejte komerční nemovitost, kterou používáte pro své podnikání, pronajměte si ji dlouhodobě zpět a získejte okamžitě potřebné finanční prostředky a další výhody.
Slovenská sekce
Slovenská sekce naší kanceláře DELTA legal je složena ze slovenských právníků, kteří jsou zároveň členy České advokátní komory. Naši slovenští kolegové mají rozsáhlé znalosti slovenského a českého právního řádu a rozsáhlé praktické zkušenosti z obou zemí. Nabízíme služby jak českým či zahraničním klientům požadujícím právní služby dle slovenského práva, tak slovenským klientům požadujícím rady dle českého práva. Naši mezinárodní klienti v obou zemích oceňují kvalitní právní poradenství poskytované pod jednou střechou v Praze.