Od konce května platí přísnější regulace reklamy v oblasti zdraví. Týká se zejména zdravotnických prostředků (brýle, kapky do nosu, protetické pomůcky, pastilky proti kašli, náplasti či např. lékařská technika). Nová pravidla však mohou dopadnout i na některé na první pohled běžné výrobky, jako je kosmetika či jiné výrobky „cílící na zdraví“.
Veronika Chrobok a Denisa Bučilová připravily našim klientům školení s body, na které je dobré si dát v jejich pozici pozor.
V prezentaci například zaznělo, že u zdravotnických prostředku se v reklamě pro širokou veřejnost nesmí objevovat lékaři, vědci, odborníci, herci nebo jiné potenciálně vlivné osoby. V jakékoliv formě reklamy (dokonce i v každém příspěvku na sociálních sítích) musí být uvedeno slovní spojení „zdravotnický prostředek“ či další náležitosti.
Zcela novou a bohužel značně neurčitou kategorii regulace reklamy tvoří výrobky cílící na zdraví. Ač zákon v této části mířil na omezení reklamy „podvodných“ produktů, jako jsou např. zázračné, všeléčící kameny či prsteny, spojení „výrobky cílící na zdraví“ v nynějším znění může zahrnovat i relativně běžné výrobky, jako např. ergonomické židle či kosmetiku zaměřenou na specifický zdravotní problém. I na tyto výrobky se pak uplatní např. zákaz propagovat je ve spolupráci s influencery.
Pokud jste reklamní agentura, doporučujeme vám zejména:
– zkontrolovat si důkladně smlouvy s klienty;
– prověřit informace a pokyny týkající se inzerovaných výrobků poskytnutých klientem;
– zrevidovat interní postupy přípravy reklamních materiálů a akcí;
– ujasnit si pravidla spolupráce s influencery.
V advokátní kanceláři DELTA legal poskytujeme služby jak ve zdravotním právu, tak v oblasti reklamy. Rádi s Vámi probereme Váš případ. Budete-li si přát bližší informace, obraťte se prosím na svou kontaktní osobu v naší kanceláři nebo na Veroniku Chrobok.